Jump to main page content
Loading...

Project sheet

Name

RGPD

Total project amount

9,52 thousand €

Amount paid

2,86 thousand €

Non-refundable funding

9,52 thousand €

Loan funding

0 €

Start date

01.01.2021

Expected end date

31.12.2025

Dimension

Resilience

Component

Social Intervention

Investment

360° Accessibility

Operation code

03/C03-i02/2022.P1135

Summary

Para facilitar o acesso do individuo portador da incapacidade ao exterior da sua habitação, as intervenções a efetuar na habitação enquadram-se na secção 1.5 do capítulo 1 – Via Publica da alínea 4.1.2 do aviso de Investimento RE-C03-i02 - Acessibilidades 360o N.º 3/C03-i02/2022. Uma vez que não é viável a construção de rampa no acesso do lote, propõe-se a construção de uma rampa de acesso à habitação através do alçado tardoz, alterando um dos vãos de janela da sala para vão de porta exterior, permitindo assim o acesso direto à habitação pela sala, prevê-se ainda o rebaixamento do lancil do passeio, com criação de uma rampa no cunhal nascente do edifício. Para garantir a segurança desta nova zona de acesso à habitação, prevê-se ainda iluminação exterior controlada a partir do fogo sobre a porta a criar. A porta deverá ter a metade superior envidraçada com grade de proteção contra intrusão para não reduzir significativamente a iluminação natural da sala. No interior da habitação prevêem-se medidas previstas no aviso de Investimento RE-C03-i02 - Acessibilidades 360o N.º 3/C03-i02/2022, intervenções definidas nas NTA previstas no Decreto-Lei nº 163/2006, de 8 de agosto, nomeadamente melhoramentos no percurso acessível da habitação, medidas essas enquadradas no capítulo 4, secção 4.3 com aplicação de largura livres e na secção 4.9 com a alteração das portas de interior e exterior, com aumento dos vãos para 0.80m. Os melhoramentos na instalação sanitária desta habitação, baseiam-se na substituição das peças sanitárias por novas peças nomeadamente a sanita e a banheira por uma base de duche retangular antiderrapante no sentido de as tornar acessíveis, de acordo com as necessidades específicas do seu utilizador e nos termos na Portaria 301/2019 de 12 de setembro. No projeto aplica-se ainda como medidas de compensação, a aplicação de duas barras de apoio uma no base de duche outra junto à sanita e de um banco de chuveiro com fixação à parede, medidas alternativas que proporcionam um desempenho equivalente ao disposto nas NTA, de acordo com as normas descritas no Decreto-Lei n.º 163/2006, de 8 de agosto, nomeadamente através do recurso destes materiais que assegurem a segurança, o conforto e a funcionalidade deste espaço de permanência. Estas medidas propostas estão previstas na alínea n) e o) da alínea OI.2 do ponto 4.1.4 do aviso de Investimento RE-C03-i02 - Acessibilidades 360o N.º 3/C03-i02/2022. (ver projeto e memoria descritiva do projeto).

Beneficiaries

Within the scope of the Recovery and Resilience Plan, two types of beneficiaries are responsible for carrying out the projects and using the funding provided. Due to their similar role, the reference to these two types of beneficiaries has been simplified and unified under the term "Beneficiary".
The two types are::
  • Direct Beneficiaries are those whose funding and projects to implement are part of the Recovery and Resilience Plan that has been negotiated and approved by the European Union;
  • Final Beneficiaries are those whose funding and projects to implement are approved following a selection process through Calls for Applications.

Call for applications

As part of the Call for Applications, submissions are requested to select the projects and final beneficiaries to whom funding will be awarded. Specific selection criteria are defined for each call, which must be reflected in the applications submitted and assessed.

The project is appraised on the basis of its compliance with the selection criteria laid down in the calls for applications, and a final score may be awarded, where applicable.

Final evaluation score

85,0
Important note

The components for calculating the assessment score can be found in the selection criteria document mentioned below.

Selection criteria

The funding selection criteria to which this project and its final beneficiary were subject and its score can be found in detail on the Recuperar Portugal platform.

Beneficiaries

Intermediate beneficiaries

Beneficiaries

Procurement

Beneficiaries representing public entities implement their project by signing one or more contracts with suppliers for goods or services through public procurement procedures.

To ensure and provide the utmost transparency in all these contracts, a list of the contracts that were signed under this project is available here, along with the information available on the Base.Gov platform. Please note that, according to the legislation in force at the time the contract was signed, some exceptions do not require the publication of the contracts signed on this platform, and, therefore, no information is available in such cases.

Geographic distribution

9,52 thousand €

Total amount of the project

Percentage of the amount already paid for implementing projects

, 30 %,

Where was the money spent

By county

1 county financed .

  • Cascais 9,52 thousand € ,
Source AD&C, EMRP
17.05.2024