Jump to main page content
Loading...

Project sheet

Name

Intervenção em Edifício Público - Centro Coordenador de Transportes de Braga

Total project amount

6,67 thousand €

Amount paid

2 thousand €

Non-refundable funding

6,67 thousand €

Loan funding

0 €

Start date

01.01.2021

Expected end date

31.12.2025

Dimension

Resilience

Component

Social Intervention

Investment

360° Accessibility

Operation code

02/C03-i02/2021.P910

Summary

O edifício do Centro Coordenador de Transportes de Braga passou para gestão do Município de Braga em abril de 2021. Encontra-se localizado na Praça da Galiza e junto a um eixo viário que apresenta volumes de tráfego consideráveis, com caraterísticas de via distribuidora local, com uma faixa de rodagem composta por duas vias de trânsito para cada sentido. A localização central confere-lhe boas condições de acessibilidade, particularmente numa ótica de promoção da intermodalidade com os modos suaves e outros serviços de transporte público rodoviários, ao centro da cidade. A localização desta interface é ainda privilegiada pelo rápido acesso à restante rede viária de nível superior, salientando-se o acesso à variante EN14, que permite a distribuição do tráfego para a EN101/201 e para a A11/IC14. O CCTB dispõe de um parque de estacionamento coberto e tarifado, com disponibilidade para 215 veículos. Na envolvente desta interface existe uma vasta oferta de estacionamento na via pública, em zonas habitacionais, que deverá ser tida em consideração. Área objeto da operação de intervenção - Acesso exterior aos cais Devido à existência de uma escadaria de acesso aos cais, o percurso acessível só pode ser efetuado pela zona de entrada dos autocarros. Verifica-se a existência de degraus no acesso do piso 0 aos cais, o que impossibilita a livre circulação de pessoas em cadeira de rodas. O elevador existente apenas fornece acesso ao parque de estacionamento, não se verificando a ligação livre de obstáculos à sala de espera e ao local de embarque. Para vencer este obstáculo, e dadas as condições do edifício, está em implementação uma plataforma elevatória que cumpre com o estipulado no DL 163/2006, de 8 de agosto, nomeadamente:  Possui dimensões que permitem a sua utilização por um indivíduo adulto em cadeira de rodas, superior a 0,75 m por 1 m;  A precisão de paragem da plataforma elevatória relativamente ao nível do piso do patamar é inferior a (mais ou menos) 0,02 m;  Permite zonas livres para entrada/saída das plataformas elevatórias com uma profundidade não inferior a 1,2 m e uma largura não inferior à da plataforma;  Todos os lados da plataforma elevatória, com exceção do que permite o acesso, possui anteparos com uma altura superior a 0,1 m;  Sendo a plataforma elevatória instalada sobre escadas, é rebatível de modo a permitir o uso de toda a largura da escada quando a plataforma não está em uso;  O controlo do movimento da plataforma elevatória está colocado de modo a ser visível e poder ser utilizado por um utente sentado na plataforma e sem a assistência de terceiros.

Beneficiaries

Within the scope of the Recovery and Resilience Plan, two types of beneficiaries are responsible for carrying out the projects and using the funding provided. Due to their similar role, the reference to these two types of beneficiaries has been simplified and unified under the term "Beneficiary".
The two types are::
  • Direct Beneficiaries are those whose funding and projects to implement are part of the Recovery and Resilience Plan that has been negotiated and approved by the European Union;
  • Final Beneficiaries are those whose funding and projects to implement are approved following a selection process through Calls for Applications.

Call for applications

As part of the Call for Applications, submissions are requested to select the projects and final beneficiaries to whom funding will be awarded. Specific selection criteria are defined for each call, which must be reflected in the applications submitted and assessed.

The project is appraised on the basis of its compliance with the selection criteria laid down in the calls for applications, and a final score may be awarded, where applicable.

Final evaluation score

55,0
Important note

The components for calculating the assessment score can be found in the selection criteria document mentioned below.

Selection criteria

The funding selection criteria to which this project and its final beneficiary were subject and its score can be found in detail on the Recuperar Portugal platform.

Beneficiaries

Intermediate beneficiaries

Beneficiaries

Procurement

Beneficiaries representing public entities implement their project by signing one or more contracts with suppliers for goods or services through public procurement procedures.

To ensure and provide the utmost transparency in all these contracts, a list of the contracts that were signed under this project is available here, along with the information available on the Base.Gov platform. Please note that, according to the legislation in force at the time the contract was signed, some exceptions do not require the publication of the contracts signed on this platform, and, therefore, no information is available in such cases.

Geographic distribution

6,67 thousand €

Total amount of the project

Percentage of the amount already paid for implementing projects

, 30 %,

Where was the money spent

By county

1 county financed .

  • Braga 6,67 thousand € ,
Source AD&C, EMRP
16.05.2024