Jump to main page content
Loading...

Project sheet

Name

Escola Básica nº7 da Fonte do Lavra

Total project amount

6,43 thousand €

Amount paid

1,93 thousand €

Non-refundable funding

6,43 thousand €

Loan funding

0 €

Start date

01.01.2021

Expected end date

31.12.2025

Dimension

Resilience

Component

Social Intervention

Investment

360° Accessibility

Operation code

02/C03-i02/2021.P656

Summary

De uma forma geral, a Escola Básica nº7 da Fonte do Lavra não apresenta desconformidades que impliquem resoluções muito complexas ou reconfigurações espaciais significativas. No entanto, as resoluções das suas desconformidades consideram-se essenciais. A Escola Básica nº7 da Fonte do Lavra apresenta assim as seguintes questões de acessibilidade: A intervenção nesta escola passa essencialmente pela a execução de uma rampa de acesso na entrada principal, uma no tardoz do edifício para acesso ao alpendre, e de duas que acedem aos sanitários colocando todo o lado poente da escola universalmente acessível. A partir daqui todos os espaços do recinto escolar têm acesso ou pela nova rampa na entrada poente, ou através do pátio entrando pelas entradas no tardoz do edifício conforme a planta na figura seguinte. Nos pontos de paragem e mudança de direção existe a dimensão mínima para a rotação de uma pessoa em cadeira de rodas, e todos os percursos tem a largura livre mínima necessária prevista no Decreto Lei nº 163/2006. O acesso a partir do exterior surge numa porta do passeio lateral, de onde atualmente sem diferenças de cota na soleira e a partir do qual divergem os diversos circuitos de distribuição pelo pátio da Escola. O principal acesso ao interior do edifício para pessoas com mobilidade reduzida a ser criado, será através da entrada poente com a remoção da escadaria existente, com a sua substituição por uma solução de patamar central com rampa para nascente e degraus de escada para sul, e através do tardoz do edifício em dois pontos onde pequenas rampas resolvem as diferenças de cota existentes nas soleiras que acedem aos sanitários. A primeira rampa referida, tem uma largura de 0,90m livres, com 6% de inclinação e um desenvolvimento de 8,0m com faixas de cautela à entrada e saída da mesma, que avisam dos novos degraus a poente. A rampas e escada têm guarda corpos e corrimão a duas alturas, em aço metalizado pintado. Nas restantes situações rampas com 8% de inclinação, 0,75m de desenvolvimento e 0,90m de largura, com pavimento em chapa de aço laminado com textura antiderrapante. Paralelamente, não incluída nesta candidatura, o município procederá a intervenção posterior, integrada no plano de acessibilidades no interior do edifício. Garantindo a acessibilidade a pelo menos a uma sala de aula, e a todos os serviços comuns como o refeitório, biblioteca e instalações sanitárias.

Beneficiaries

Within the scope of the Recovery and Resilience Plan, two types of beneficiaries are responsible for carrying out the projects and using the funding provided. Due to their similar role, the reference to these two types of beneficiaries has been simplified and unified under the term "Beneficiary".
The two types are::
  • Direct Beneficiaries are those whose funding and projects to implement are part of the Recovery and Resilience Plan that has been negotiated and approved by the European Union;
  • Final Beneficiaries are those whose funding and projects to implement are approved following a selection process through Calls for Applications.

Call for applications

As part of the Call for Applications, submissions are requested to select the projects and final beneficiaries to whom funding will be awarded. Specific selection criteria are defined for each call, which must be reflected in the applications submitted and assessed.

The project is appraised on the basis of its compliance with the selection criteria laid down in the calls for applications, and a final score may be awarded, where applicable.

Final evaluation score

65,0
Important note

The components for calculating the assessment score can be found in the selection criteria document mentioned below.

Selection criteria

The funding selection criteria to which this project and its final beneficiary were subject and its score can be found in detail on the Recuperar Portugal platform.

Beneficiaries

Intermediate beneficiaries

Beneficiaries

Procurement

Beneficiaries representing public entities implement their project by signing one or more contracts with suppliers for goods or services through public procurement procedures.

To ensure and provide the utmost transparency in all these contracts, a list of the contracts that were signed under this project is available here, along with the information available on the Base.Gov platform. Please note that, according to the legislation in force at the time the contract was signed, some exceptions do not require the publication of the contracts signed on this platform, and, therefore, no information is available in such cases.

Geographic distribution

6,43 thousand €

Total amount of the project

Percentage of the amount already paid for implementing projects

, 30 %,

Where was the money spent

By county

1 county financed .

  • Setúbal 6,43 thousand € ,
Source AD&C, EMRP
17.05.2024