Jump to main page content
Loading...

Project sheet

Name

Clube Ciência Viva na Escola do AEAB Agrupamento de Escolas de Atouguia da Baleia

Total project amount

10 thousand €

Amount paid

9,51 thousand €

Non-refundable funding

10 thousand €

Loan funding

0 €

Start date

01.01.2021

Expected end date

30.06.2026

Dimension

Resilience

Component

Qualifications and Skills

Investment

CTEAM Youth Incentive

Operation code

01/C06-i04.02/2021.P607

Summary

O CCVnE do AEAB vocacionado para o desenvolvimento dos ODS da ONU, salvaguardando a educação ambiental, implementa ações determinantes para o sucesso da sua missão, nomeadamente: Implementação da Sala Clube Ciência Viva - AEAB; Desenvolvimento, na Página do Agrupamento, do Espaço Clube Ciência Viva do AEAB; Desenvolvimento do Lettering da Newsletter do Clube Ciência Viva do AEAB; Promoção de programação no âmbito da atividade do CCVnE na Rádio Tás a Ouvir?, através da criação de podcast sobre temas ou curiosidades científicas; Desenvolvimento de Projetos 3D; Desenvolvimento de Horta Pedagógica; Organização de Palestras/Workshops Científicos/Webinars/formação: no âmbito de temas Científicos, visando o pensamento/conhecimento cientifico, com vista à proteção do ambiente e do desenvolvimento sustentável; Ciência Divertida na Escola: Prática experimental, envolvendo situações do quotidiano e proporcionando experiências significativas, com enfoque no desenvolvimento da Cultura Cientifica de forma precoce e consistente nas crianças da Educação Pré-Escolar e alunos do 1.º Ciclo e, nestes, das competências – Criatividade, Sentido Critico, Raciocínio e Resolução de Problemas, inscritas no Perfil dos Alunos à Saída da Escolaridade Obrigatória (PASEO); Visitas de Estudo/Aulas de Campo; Ensino de Programação e Robótica com vista a estimular aspetos diferenciados do processo de aprendizagem, valorizando-se a multidisciplinaridade, desenvolvendo competências de criatividade, inovação e resolução de problemas, assumindo-se os alunos protagonistas ativos da construção do seu conhecimento; Prática experimental, envolvendo situações do quotidiano e proporcionando experiências significativas, com enfoque no desenvolvimento da Cultura Científica de forma precoce e consistente nas crianças desde o 1.º até ao 3.º Ciclo e, nestes, das competências – Criatividade, Sentido Crítico, Raciocínio e Resolução de Problemas, inscritas no Perfil dos Alunos à Saída da Escolaridade Obrigatória (PASEO).Aquaponia: Ciência na proteção do ambiente, em prol do desenvolvimento sustentável; Organização da Semana da Ciência aberta a toda a comunidade educativa, com vista à promoção de conhecimento científico e divulgação dos produtos de aprendizagem no âmbito do Clube Ciência Viva na Escola – AEAB; Celebração de datas comemorativas no âmbito da Ciência, do ambiente e do desenvolvimento sustentável; Formação direcionada a toda a Comunidade Educativa, com vista à salvaguarda da cidadania ativa, no âmbito da educação para a proteção do ambiente e da aplicação dos princípios da economia Circular. Com vista à garantia de aprendizagens significativas os processos desenvolvem-se com enfoque nos recursos naturais e contexto local.

Beneficiaries

Within the scope of the Recovery and Resilience Plan, two types of beneficiaries are responsible for carrying out the projects and using the funding provided. Due to their similar role, the reference to these two types of beneficiaries has been simplified and unified under the term "Beneficiary".
The two types are::
  • Direct Beneficiaries are those whose funding and projects to implement are part of the Recovery and Resilience Plan that has been negotiated and approved by the European Union;
  • Final Beneficiaries are those whose funding and projects to implement are approved following a selection process through Calls for Applications.

Call for applications

As part of the Call for Applications, submissions are requested to select the projects and final beneficiaries to whom funding will be awarded. Specific selection criteria are defined for each call, which must be reflected in the applications submitted and assessed.

The project is appraised on the basis of its compliance with the selection criteria laid down in the calls for applications, and a final score may be awarded, where applicable.

Final evaluation score

10,0
Important note

The components for calculating the assessment score can be found in the selection criteria document mentioned below.

Selection criteria

The funding selection criteria to which this project and its final beneficiary were subject and its score can be found in detail on the Recuperar Portugal platform.

Beneficiaries

Intermediate beneficiaries

Beneficiaries

Procurement

Beneficiaries representing public entities implement their project by signing one or more contracts with suppliers for goods or services through public procurement procedures.

To ensure and provide the utmost transparency in all these contracts, a list of the contracts that were signed under this project is available here, along with the information available on the Base.Gov platform. Please note that, according to the legislation in force at the time the contract was signed, some exceptions do not require the publication of the contracts signed on this platform, and, therefore, no information is available in such cases.

Geographic distribution

10 thousand €

Total amount of the project

Percentage of the amount already paid for implementing projects

, 95,1 %,

Where was the money spent

By county

1 county financed .

  • Peniche 10 thousand € ,
Source AD&C, EMRP
16.05.2024