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Project sheet

Name

na

Total project amount

306,73 thousand €

Amount paid

119,81 thousand €

Non-refundable funding

306,73 thousand €

Loan funding

0 €

Start date

01.01.2022

Expected end date

30.06.2026

Dimension

Resilience

Component

Social Intervention

Investment

New Generation of Equipment and Social Intervention

Operation code

07/C03-i01/2023.PPRR-RE-C03-i01-07-000243

Summary

A medida Radar Social surge no âmbito da componente 03 – Respostas Sociais, RE – C03-i01 – Nova Geração de Equipamentos e Respostas Sociais, do Plano de Recuperação e Resiliência (PRR). O objetivo da medida é referenciar e (re) conhecer os problemas de pobreza e exclusão social, por forma a detetar precocemente situações de risco e agilizar formas de intervenção ajustadas a cada situação, assente no desenvolvimento de um trabalho de parceria e cooperação, mobilizando para o efeito toda a rede social. Este objetivo será concretizado através da implementação de um sistema integrado de georreferenciação social e de capacitação dos territórios na ativação das respostas e otimização de recursos, visando trazer maior eficácia à ação das entidades locais, em suma com a medida do Radar Social pretende-se: Implementar um modelo de intervenção comunitária e de desenvolvimento local articulado que permita unir diversas entidades com competências na área social, para que, de forma articulada e partilhada, se possa agilizar respostas mais céleres, assertivas e adequadas, melhorar a qualidade dos serviços prestados e promover uma política de acompanhamento e de prevenção de situações de risco com vista ao planeamento de respostas diferenciadas, holísticas, articuladas, integradas, concertadas e de proximidade, em função do perfil e do contexto de vida de cada pessoa. Os destinatários são pessoas, famílias ou grupos em situação de vulnerabilidade social, incluindo pessoas em risco de pobreza, exclusão social ou discriminação nas suas múltiplas dimensões. Assim propõe-se: - Mapear e georreferenciar 5.500 pessoas que corresponde a 25% da população em situação de vulnerabilidade social designadamente, pensionistas por velhice ou invalidez, migrantes, os Beneficiários do Rendimento Social de Inserção, os desempregados inscritos no Centro de Emprego sem prestação de RSI, os Residentes em habitação social e as Pessoas em Situação de Sem-Abrigo. - Planear a intervenção e respostas em função do perfil e contexto de vida de cada pessoa; - Promover a resposta mais adequada em função da situação social, expetativas, necessidades e potencialidades; -Deteção precoce das situações de risco com vista a uma rápida intervenção; -Melhorar a qualidade dos serviços prestados, através de uma resposta integrada e de proximidade; -Centralizar, partilhar e otimizar informação que permita uma melhor adequação das respostas às necessidades; Em suma, a medida “Radar Social” irá permitir o mapeamento das situações, uma melhor centralização da informação, facilitar uma melhor articulação entre parceiros, criar mecanismos integrados e sustentados, partilhar informação em tempo útil, otimizar a gestão de informação bem como, georreferenciar e mapear os territórios.

Beneficiaries

Within the scope of the Recovery and Resilience Plan, two types of beneficiaries are responsible for carrying out the projects and using the funding provided. Due to their similar role, the reference to these two types of beneficiaries has been simplified and unified under the term "Beneficiary".
The two types are::
  • Direct Beneficiaries are those whose funding and projects to implement are part of the Recovery and Resilience Plan that has been negotiated and approved by the European Union;
  • Final Beneficiaries are those whose funding and projects to implement are approved following a selection process through Calls for Applications.

Call for applications

As part of the Call for Applications, submissions are requested to select the projects and final beneficiaries to whom funding will be awarded. Specific selection criteria are defined for each call, which must be reflected in the applications submitted and assessed.

The project is appraised on the basis of its compliance with the selection criteria laid down in the calls for applications, and a final score may be awarded, where applicable.

Final evaluation score

80,0
Important note

The components for calculating the assessment score can be found in the selection criteria document mentioned below.

Selection criteria

The funding selection criteria to which this project and its final beneficiary were subject and its score can be found in detail on the Recuperar Portugal platform.

Beneficiaries

Intermediate beneficiaries

Beneficiaries

Procurement

Beneficiaries representing public entities implement their project by signing one or more contracts with suppliers for goods or services through public procurement procedures.

To ensure and provide the utmost transparency in all these contracts, a list of the contracts that were signed under this project is available here, along with the information available on the Base.Gov platform. Please note that, according to the legislation in force at the time the contract was signed, some exceptions do not require the publication of the contracts signed on this platform, and, therefore, no information is available in such cases.

Geographic distribution

306,73 thousand €

Total amount of the project

Percentage of the amount already paid for implementing projects

, 39,1 %,

Where was the money spent

By county

1 county financed .

  • Figueira da Foz 306,73 thousand € ,
Source AD&C, EMRP
18.09.2024