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Project sheet

Name

na

Total project amount

243,98 thousand €

Amount paid

96,02 thousand €

Non-refundable funding

243,98 thousand €

Loan funding

0 €

Start date

01.01.2022

Expected end date

30.06.2026

Dimension

Resilience

Component

Social Intervention

Investment

New Generation of Equipment and Social Intervention

Operation code

07/C03-i01/2023.PPRR-RE-C03-i01-07-000179

Summary

O Município de Tomar através da criação de uma equipa de Radar Social vem procurar dar resposta às pessoas e famílias que se encontram em situação de vulnerabilidade, pobreza e exclusão social, que por motivos vários, tenham especial dificuldade no acesso aos serviços e à informação. Assentando numa base de trabalho de parceria, procurar-se-á referenciar os problemas de pobreza e exclusão social, realizando uma avaliação diagnóstica preliminar da situação do indivíduo e família, georreferenciando o agregado familiar no sistema integrado de referenciação, e encaminhando a situação para o Serviço de Atendimento e Acompanhamento Social ou outros parceiros da Rede Social, ativando a rede de recursos locais. Tem-se como objetivo fazer uma melhor gestão e rentabilização dos recursos existentes, tendo em conta a transferência de competências ao nível da ação social e todos os desafios e dinâmicas inerentes à transformação dos territórios. Pretende-se através do Radar Social, revitalizar o funcionamento do Conselho Local de Ação Social (CLAS) e Comissões Sociais de Freguesia (CSF), como meio de sensibilização para a sinalização de casos de vulnerabilidade social, bem como reforçar o trabalho desenvolvido pelos órgãos da Rede Social, manifestando objetivos como: a) Planear e executar o Plano de Ação da Rede Social; b) Reforçar o combate da pobreza e a exclusão social, fomentando a inclusão e coesão sociais; c) Implementar sistema de georreferenciação dos casos sociais, como forma de assegurar a otimização da gestão dos casos sociais; d) Promover o desenvolvimento social integrado, fomentando o planeamento articulado e sistemático, através da otimização das sinergias, competências e recursos locais; e) Contribuir para a concretização dos objetivos das Estratégias Nacionais na área social, como: Estratégia Nacional de Combate à Pobreza 2021-2030, Plano de Ação Nacional da Garantia para a Infância 2022-2030; Estratégia Nacional para a Integração das Comunidades Ciganas 2018-2023, Estratégia Nacional para a Integração de Pessoas em Situação de Sem-Abrigo 2017-2023; Estratégia Nacional para a Igualdade e a Não Discriminação 2018-2020 entre outros planos estratégicos de desenvolvimento e coesão social; f) Integrar os objetivos da promoção da igualdade de género, constantes do Plano Municipal para a Igualdade e Não Discriminação; g) Garantir uma maior eficácia e uma melhor cobertura e organização do conjunto de respostas e equipamentos sociais ao nível local; h) Conceber e estimular canais regulares de comunicação e informação entre os parceiros e a população em geral; i) Desenvolver um observatório social municipal, para que os documentos estratégicos agora realizados possam ter atualização permanente, tendo presentes os indicadores económicos e sociais do concelho.

Beneficiaries

Within the scope of the Recovery and Resilience Plan, two types of beneficiaries are responsible for carrying out the projects and using the funding provided. Due to their similar role, the reference to these two types of beneficiaries has been simplified and unified under the term "Beneficiary".
The two types are::
  • Direct Beneficiaries are those whose funding and projects to implement are part of the Recovery and Resilience Plan that has been negotiated and approved by the European Union;
  • Final Beneficiaries are those whose funding and projects to implement are approved following a selection process through Calls for Applications.

Call for applications

As part of the Call for Applications, submissions are requested to select the projects and final beneficiaries to whom funding will be awarded. Specific selection criteria are defined for each call, which must be reflected in the applications submitted and assessed.

The project is appraised on the basis of its compliance with the selection criteria laid down in the calls for applications, and a final score may be awarded, where applicable.

Final evaluation score

60,0
Important note

The components for calculating the assessment score can be found in the selection criteria document mentioned below.

Selection criteria

The funding selection criteria to which this project and its final beneficiary were subject and its score can be found in detail on the Recuperar Portugal platform.

Beneficiaries

Intermediate beneficiaries

Beneficiaries

Procurement

Beneficiaries representing public entities implement their project by signing one or more contracts with suppliers for goods or services through public procurement procedures.

To ensure and provide the utmost transparency in all these contracts, a list of the contracts that were signed under this project is available here, along with the information available on the Base.Gov platform. Please note that, according to the legislation in force at the time the contract was signed, some exceptions do not require the publication of the contracts signed on this platform, and, therefore, no information is available in such cases.

Geographic distribution

243,98 thousand €

Total amount of the project

Percentage of the amount already paid for implementing projects

, 39,4 %,

Where was the money spent

By county

1 county financed .

  • Tomar 243,98 thousand € ,
Source AD&C, EMRP
19.09.2024