Jump to main page content
Loading...

Project sheet

Name

na

Total project amount

169,3 thousand €

Amount paid

67,24 thousand €

Non-refundable funding

169,3 thousand €

Loan funding

0 €

Start date

01.01.2022

Expected end date

30.06.2026

Dimension

Resilience

Component

Social Intervention

Investment

New Generation of Equipment and Social Intervention

Operation code

07/C03-i01/2023.PPRR-RE-C03-i01-07-000074

Summary

Conforme consta do diagnóstico social há um conjunto de grupos que se encontra particularmente vulnerável, desde logo: As pessoas idosas, grupo cada vez mais numeroso, e particularmente vulnerável pelo isolamento social e geográfico e a insuficiência de respostas sociais (principalmente ERPI e SAD). As crianças e jovens, por um lado por ser um número cada vez menor, mas sobretudo pela vulnerabilidade a que estão sujeitas devido à insuficiência de vagas na resposta social Creche, mas também de estruturas e de atividades para ocupação de tempos livres de jovens com mais de 12 anos de idade, principalmente nos períodos de interrupção letiva. Por outro lado, pela negligência e a exposição a comportamentos, a que por vezes estão sujeitas, que podem comprometer o seu bem-estar e desenvolvimento (nomeadamente situações de violência doméstica e de consumo de álcool e estupefacientes). As pessoas com deficiência que não encontram no concelho equipamento de resposta às suas necessidades, sendo obrigadas a integrar equipamentos sediados em outros concelhos. Por outro lado, não existe no concelho respostas residenciais e de emergência; há necessidade de apoio aos cuidadores informais e há uma dificuldade de integração de pessoas com deficiência no mercado de trabalho. No que toca aos migrantes, é u grupo vulnerável que tem vindo a crescer de forma significativa, e que apresenta como principais problemas a dificuldade de comunicação, bem como a precariedade das condições de trabalho, e as condições de habitação. Perante estes problemas importa promover um sistema integrado de georreferenciação social e de capacitação dos territórios na ativação das respostas e otimização dos recursos, visando trazer maior eficácia à ação das entidades locais. Sendo fundamental para alcançar com maior sucesso e assertividade os objetivos dos quatro eixos previstos no Plano de Desenvolvimento Social: Eixo 1 – Saúde - Garantir o acesso a respostas adequadas às necessidades no âmbito da saúde Eixo 2 – Educação, Formação Profissional e Emprego -Aumentar o sucesso escolar e a motivação das crianças e jovens, aumentando o seu potencial de empregabilidade futuro; -Aumentar o potencial de empregabilidade da população em idade ativa e as condições de trabalho da população do concelho (nomeadamente com medidas em igualdade de género e conciliação da vida profissional com a vida pessoal e familiar); Eixo 3 – Envelhecimento -Consolidar uma intervenção integrada na área do envelhecimento, com vista a uma mudança positiva na qualidade de vida das pessoas idosas do concelho Eixo 4 – Deficiência e Incapacidade -Promover a qualidade de vida e a integração da pessoa com deficiência / incapacidade

Beneficiaries

Within the scope of the Recovery and Resilience Plan, two types of beneficiaries are responsible for carrying out the projects and using the funding provided. Due to their similar role, the reference to these two types of beneficiaries has been simplified and unified under the term "Beneficiary".
The two types are::
  • Direct Beneficiaries are those whose funding and projects to implement are part of the Recovery and Resilience Plan that has been negotiated and approved by the European Union;
  • Final Beneficiaries are those whose funding and projects to implement are approved following a selection process through Calls for Applications.

Call for applications

As part of the Call for Applications, submissions are requested to select the projects and final beneficiaries to whom funding will be awarded. Specific selection criteria are defined for each call, which must be reflected in the applications submitted and assessed.

The project is appraised on the basis of its compliance with the selection criteria laid down in the calls for applications, and a final score may be awarded, where applicable.

Final evaluation score

100,0
Important note

The components for calculating the assessment score can be found in the selection criteria document mentioned below.

Selection criteria

The funding selection criteria to which this project and its final beneficiary were subject and its score can be found in detail on the Recuperar Portugal platform.

Beneficiaries

Intermediate beneficiaries

Beneficiaries

Procurement

Beneficiaries representing public entities implement their project by signing one or more contracts with suppliers for goods or services through public procurement procedures.

To ensure and provide the utmost transparency in all these contracts, a list of the contracts that were signed under this project is available here, along with the information available on the Base.Gov platform. Please note that, according to the legislation in force at the time the contract was signed, some exceptions do not require the publication of the contracts signed on this platform, and, therefore, no information is available in such cases.

Geographic distribution

169,3 thousand €

Total amount of the project

Percentage of the amount already paid for implementing projects

, 39,7 %,

Where was the money spent

By county

1 county financed .

  • Vila Nova de Cerveira 169,3 thousand € ,
Source AD&C, EMRP
19.09.2024