Jump to main page content
Loading...

Project sheet

Name

RGPD

Total project amount

5,6 thousand €

Amount paid

1,68 thousand €

Non-refundable funding

5,6 thousand €

Loan funding

0 €

Start date

01.01.2021

Expected end date

31.12.2025

Dimension

Resilience

Component

Social Intervention

Investment

360° Accessibility

Operation code

03/C03-i02/2022.P1115

Summary

A primeira ação tomada em torno deste Programa consistiu em identificar os obstáculos à circulação, identificados abaixo, e selecionar aquelas que carecem de intervenção ao nível de melhoria das acessibilidades. - O portão de entrada tem uma rampa com pavimento degradado e com ressaltos. (não cumpre) - A habitação tem um acesso em escada até à porta de entrada principal. Largura da porta de entrada com 85cm. (não cumpre) - O corredor é o primeiro compartimento desde a porta principal e dá acesso ao quarto do utente. Tem 1,10m de largura. (cumpre) - A porta do quarto do utente tem 90cm de largura. (cumpre) - A sala e cozinha são um único espaço e tem zonas de manobra asseguradas. (cumpre) - A passagem do corredor para a cozinha é feita por um desnível de 10cm. (não cumpre) - A porta de acesso a outro corredor que dá acesso ao WC tem 75cm de largura. (não cumpre) - Este segundo corredor tem 1.65m de largura. (cumpre). - A porta do WC tem 70cm de largura. (não cumpre). O WC não está devidamente equipado, mas tem área para adaptação de equipamentos para pessoas com mobilidade condicionada. A realização do respetivo projeto para esta proposta é acompanhada por elementos gráficos, constituídos pelas diversas plantas de arquitetura, e, por elementos escritos, compreendendo a memória descritiva e justificativa do projeto, bem como pelo orçamento estimado para as operações e o respetivo cronograma físico e financeiro. Apresenta-se, nesta candidatura, um projeto que visa corrigir as anomalias identificadas na habitação e já mencionadas acima, através de uma intervenção estruturada, que visa executar as seguintes ações: - Refazer a rampa na entrada do portão com pavimento antiderrapante. - Instalação de uma cadeira elevatória nas escadas exteriores para vencer este desnível. - O alargamento da porta principal de entrada com 0,87m min. - O alargamento de 2 portas interiores para 0,77m min. - Reformulação do WC com novo equipamento para permitir o devido uso pelo utente em questão. - Criação de rampa entre o corredor de entrada e a cozinha para vencer desnível.

Beneficiaries

Within the scope of the Recovery and Resilience Plan, two types of beneficiaries are responsible for carrying out the projects and using the funding provided. Due to their similar role, the reference to these two types of beneficiaries has been simplified and unified under the term "Beneficiary".
The two types are::
  • Direct Beneficiaries are those whose funding and projects to implement are part of the Recovery and Resilience Plan that has been negotiated and approved by the European Union;
  • Final Beneficiaries are those whose funding and projects to implement are approved following a selection process through Calls for Applications.

Call for applications

As part of the Call for Applications, submissions are requested to select the projects and final beneficiaries to whom funding will be awarded. Specific selection criteria are defined for each call, which must be reflected in the applications submitted and assessed.

The project is appraised on the basis of its compliance with the selection criteria laid down in the calls for applications, and a final score may be awarded, where applicable.

Final evaluation score

60,0
Important note

The components for calculating the assessment score can be found in the selection criteria document mentioned below.

Selection criteria

The funding selection criteria to which this project and its final beneficiary were subject and its score can be found in detail on the Recuperar Portugal platform.

Beneficiaries

Intermediate beneficiaries

Beneficiaries

Procurement

Beneficiaries representing public entities implement their project by signing one or more contracts with suppliers for goods or services through public procurement procedures.

To ensure and provide the utmost transparency in all these contracts, a list of the contracts that were signed under this project is available here, along with the information available on the Base.Gov platform. Please note that, according to the legislation in force at the time the contract was signed, some exceptions do not require the publication of the contracts signed on this platform, and, therefore, no information is available in such cases.

Geographic distribution

5,6 thousand €

Total amount of the project

Percentage of the amount already paid for implementing projects

, 30 %,

Where was the money spent

By county

1 county financed .

  • Arouca 5,6 thousand € ,
Source AD&C, EMRP
18.09.2024