PRR Project
Aquisição de meios de trabalho para promoção do teletrabalho - SGEC
Project sheet
Name
Aquisição de meios de trabalho para promoção do teletrabalho - SGECTotal project amount
32 thousand €Amount paid
0 €Non-refundable funding
32 thousand €Loan funding
0 €Start date
01.10.2021Expected end date
30.06.2026Dimension
Digital TransitionComponent
Digital public administrationInvestment
Empowering public administration to generate real public valueOperation code
02/C19-i07.05/2021.P308Summary
O financiamento será aplicado na aquisição de computadores portáteis e docking stations. Considerando que a SGEC opta por adquirir computadores com características que determinam um preço elevado face ao montante unitário previsto no investimento, decidiu complementar, a suas expensas, este conjunto de equipamentos com os periféricos necessários para garantir maior conforto aos trabalhadores em regime de teletrabalho, nomeadamente, teclado, rato e monitores. Relativamente aos trabalhadores com algum grau de incapacidade física que exija equipamento extra, concretamente, software específico adaptado ao tipo de incapacidade, a SGEC já adquiriu e colocou o mesmo à disposição dos trabalhadores. No caso dos trabalhadores da SGEC foram identificados como prioritários para beneficiar do presente projeto um conjunto de 37 trabalhadores, conforme as prioridades e descrição em anexo próprio da candidatura. Considerando o diagnóstico e as necessidades identificadas, bem como o presente convite à apresentação de candidaturas, propõe-se a aquisição de 38 kits de equipamento, compostos por: computador e docking station. O custo estimado da operação é de 38.950,00 €, com um custo unitário por pacote de 1.025,00€, mais a taxa de IVA em vigor à data de assinatura do contrato. Em função resposta do mercado, os valores estimados podem sofrer alterações em termos de resultados finais.
Beneficiaries
The two types are::
- Direct Beneficiaries are those whose funding and projects to implement are part of the Recovery and Resilience Plan that has been negotiated and approved by the European Union;
- Final Beneficiaries are those whose funding and projects to implement are approved following a selection process through Calls for Applications.
Call for applications
As part of the Call for Applications, submissions are requested to select the projects and final beneficiaries to whom funding will be awarded. Specific selection criteria are defined for each call, which must be reflected in the applications submitted and assessed.
The project is appraised on the basis of its compliance with the selection criteria laid down in the calls for applications, and a final score may be awarded, where applicable.
Final evaluation score
The components for calculating the assessment score can be found in the selection criteria document mentioned below.
Selection criteria
Beneficiaries
Intermediate beneficiaries
Procurement
Beneficiaries representing public entities implement their project by signing one or more contracts with suppliers for goods or services through public procurement procedures.
To ensure and provide the utmost transparency in all these contracts, a list of the contracts that were signed under this project is available here, along with the information available on the Base.Gov platform. Please note that, according to the legislation in force at the time the contract was signed, some exceptions do not require the publication of the contracts signed on this platform, and, therefore, no information is available in such cases.
Geographic distribution
32 thousand €
Total amount of the project
Where was the money spent
By county
1 county financed .
-
Lisboa 32 thousand € ,