Jump to main page content
Loading...

Project sheet

Name

Cegonha & Companhia

Total project amount

56,51 thousand €

Amount paid

5,65 thousand €

Non-refundable funding

56,51 thousand €

Loan funding

0 €

Start date

01.01.2021

Expected end date

31.12.2025

Dimension

Resilience

Component

Social Intervention

Investment

Integrated operations in deprived communities in the Metropolitan Areas of Lisbon and Porto

Operation code

02/C03-i06.03/2022.P2438

Summary

Para o desenvolvimento deste projeto, o Investimento assenta em 3 tipologias de despesas: máquinas, equipamentos e hardware no montante de 8.600€, viaturas e outro material circulante no montante de 20.294,18€ e serviços de consultoria e assistência técnica no valor de 28.800 € num total de 57.694,18€ nos 3 anos do projeto. Estas despesas de investimento justificam-se pelas ações que estão previstas no projeto. Para levar a cabo a ação 1-Acompanhamento individualizado multidisciplinar, que consiste essencialmente em visitas domiciliárias às grávidas adolescentes em situação de risco, é necessário a aquisição de uma viatura que permita efetuar as deslocações dos técnicos que fazem o acompanhamento. Para o efeito foi apresentado um orçamento para uma viatura ligeira Citroen C3 Aircross do fornecedor Lércio Pinto no valor de 20.294,18€, a que acresce IVA à taxa legal em vigor de 23%. Para o desenvolvimento das ações 2- Curso de Preparação Parto e Parentalidade e da ação 3- C. Massagem Infantil são necessários vários materiais e equipamentos tais como modelos anatómicos da pelve feminina e replicas de bebes recém-nascidos, entre outros. Para a ação 4-Curso de Recuperação Física pós-parto e Educação Parental são necessários materiais como tapetes de fitness, gymnastik Balls, anéis e almofadas de equilíbrio para pilates. Para estes materiais foi apresentado um orçamento da empresa Medifilanis. Para fazer face a este projeto, existem despesas transversais a todas as ações relacionadas com a gestão operacional e com a implementação das atividades, nomeadamente a aquisição de equipamento informático, como computadores portáteis, telemóveis, impressoras e outros equipamentos técnicos, como um vídeo projetor, um GPS, uma web camara e microfone. Uma outra despesa transversal aa todas as ações é a aquisição de serviços técnicos para a gestão do projeto, para o que foi apresentada uma proposta de 28.800€ para o período de três anos do projeto.

Beneficiaries

Within the scope of the Recovery and Resilience Plan, two types of beneficiaries are responsible for carrying out the projects and using the funding provided. Due to their similar role, the reference to these two types of beneficiaries has been simplified and unified under the term "Beneficiary".
The two types are::
  • Direct Beneficiaries are those whose funding and projects to implement are part of the Recovery and Resilience Plan that has been negotiated and approved by the European Union;
  • Final Beneficiaries are those whose funding and projects to implement are approved following a selection process through Calls for Applications.

Call for applications

As part of the Call for Applications, submissions are requested to select the projects and final beneficiaries to whom funding will be awarded. Specific selection criteria are defined for each call, which must be reflected in the applications submitted and assessed.

The project is appraised on the basis of its compliance with the selection criteria laid down in the calls for applications, and a final score may be awarded, where applicable.

Final evaluation score

3,8
Important note

The components for calculating the assessment score can be found in the selection criteria document mentioned below.

Selection criteria

The funding selection criteria to which this project and its final beneficiary were subject and its score can be found in detail on the Recuperar Portugal platform.

Beneficiaries

Intermediate beneficiaries

Beneficiaries

Procurement

Beneficiaries representing public entities implement their project by signing one or more contracts with suppliers for goods or services through public procurement procedures.

To ensure and provide the utmost transparency in all these contracts, a list of the contracts that were signed under this project is available here, along with the information available on the Base.Gov platform. Please note that, according to the legislation in force at the time the contract was signed, some exceptions do not require the publication of the contracts signed on this platform, and, therefore, no information is available in such cases.

Geographic distribution

56,51 thousand €

Total amount of the project

Percentage of the amount already paid for implementing projects

, 10 %,

Where was the money spent

By county

1 county financed .

  • Santa Maria da Feira 56,51 thousand € ,
Source AD&C, EMRP
18.09.2024