Jump to main page content
Loading...

Project sheet

Name

POMI - PENSAR, OPERAR, MUDAR E INOVAR

Total project amount

150 thousand €

Amount paid

15 thousand €

Non-refundable funding

150 thousand €

Loan funding

0 €

Start date

01.01.2021

Expected end date

31.12.2025

Dimension

Resilience

Component

Social Intervention

Investment

Integrated operations in deprived communities in the Metropolitan Areas of Lisbon and Porto

Operation code

02/C03-i06.03/2022.P1240

Summary

As ações previstas no âmbito deste projeto são: 1. APOIO AO PLANEAMENTO ESTRATÉGICO OPERACIONAL Preparação e elaboração de todos os trabalhos/documentos necessários ao projeto/candidatura, passando por: a) Definir o quadro global de planeamento das operações, enquanto sistema de monitorização e acompanhamento, em conformidade com os procedimentos e normas definidas pela UTL AMP Sul; b) Criar e implementar um sistema de avaliação das operações, em articulação com os procedimentos que venham a ser definidos pela UTL – AMP Sul; c) Garantir um plano de comunicação com fluxos a três níveis: a. Entre território e a AMP Sul b. Entre as operações c. Entre as operações e a comunidade 2. APOIO TÉCNICO E CAPACITAÇÃO DAS EQUIPAS OPERACIONAIS 1- Apoio ao planeamento estratégico e operacional Preparação e elaboração de todos os trabalhos/documentos necessários ao projeto/candidatura, passando por: a) Definir o quadro global de planeamento das operações, enquanto sistema de monitorização e acompanhamento, em conformidade com os procedimentos e normas definidas pela UTL AMP Sul; b) Criar e implementar um sistema de avaliação das operações, em articulação com os procedimentos que venham a ser definidos pela UTL – AMP Sul; c) Garantir um plano de comunicação com fluxos a três níveis: a. Entre território e a AMP Sul b. Entre as operações c. Entre as operações e a comunidade 2- Apoio técnico e capacitação das equipas operacionais Apoio técnico às equipas técnicas das operações do PAOITI – OAZ, nas seguintes áreas: d) Preparação e elaboração de candidaturas inerentes ao referido projeto; e) Elaboração de cadernos de encargos para diferentes contratações de necessidades; f) Acompanhamento e monitorização da execução do projeto/candidaturas, com vista ao cumprimento de indicadores e metas das operações, com base na analise de registos de execução por atividade (nas vertentes física e financeira), reuniões de acompanhamento e /ou visitas às obras/serviços/bens que venham a ser executados/entregues. g) Apoio na preparação de pedidos de reembolso inerentes às respetivas candidaturas, incluindo as vertentes material e imaterial. h) Alinhamento dos projetos com as estratégias nacionais e da operação integrada; i) Monitorização e reporte das operações; j) Avaliação das operações. 3. PROMOVER A COESÃO INTEGRADA DAS OPERAÇÕES a) Integrar os projetos numa dinâmica de inovação social do território através da realização de ação de capacitação; b) Promover a reflexão conjunta, através de reuniões, encontros, workshops com as equipas operacionais sobre a execução e avaliação das operações em curso, para identificação de ações de melhoria; c) Promover práticas estruturantes, que alicercem a inovação e a sustentabilidade nas operações e no território, pela partilha de boas práticas . Relativamente ao investimento do projeto para a operacionalização das ações atrás mencionadas terá um custo de 150.000,00€ aos quais acresce 23% de IVA.

Beneficiaries

Within the scope of the Recovery and Resilience Plan, two types of beneficiaries are responsible for carrying out the projects and using the funding provided. Due to their similar role, the reference to these two types of beneficiaries has been simplified and unified under the term "Beneficiary".
The two types are::
  • Direct Beneficiaries are those whose funding and projects to implement are part of the Recovery and Resilience Plan that has been negotiated and approved by the European Union;
  • Final Beneficiaries are those whose funding and projects to implement are approved following a selection process through Calls for Applications.

Call for applications

As part of the Call for Applications, submissions are requested to select the projects and final beneficiaries to whom funding will be awarded. Specific selection criteria are defined for each call, which must be reflected in the applications submitted and assessed.

The project is appraised on the basis of its compliance with the selection criteria laid down in the calls for applications, and a final score may be awarded, where applicable.

Final evaluation score

3,1
Important note

The components for calculating the assessment score can be found in the selection criteria document mentioned below.

Selection criteria

The funding selection criteria to which this project and its final beneficiary were subject and its score can be found in detail on the Recuperar Portugal platform.

Beneficiaries

Intermediate beneficiaries

Beneficiaries

Procurement

Beneficiaries representing public entities implement their project by signing one or more contracts with suppliers for goods or services through public procurement procedures.

To ensure and provide the utmost transparency in all these contracts, a list of the contracts that were signed under this project is available here, along with the information available on the Base.Gov platform. Please note that, according to the legislation in force at the time the contract was signed, some exceptions do not require the publication of the contracts signed on this platform, and, therefore, no information is available in such cases.

Geographic distribution

150 thousand €

Total amount of the project

Percentage of the amount already paid for implementing projects

, 10 %,

Where was the money spent

By county

1 county financed .

  • Oliveira de Azeméis 150 thousand € ,
Source AD&C, EMRP
11.09.2024