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Project sheet

Name

Assessoria Técnica à UTL Interior Norte

Total project amount

201,6 thousand €

Amount paid

0 €

Non-refundable funding

201,6 thousand €

Loan funding

0 €

Start date

01.01.2021

Expected end date

31.12.2025

Dimension

Resilience

Component

Social Intervention

Investment

Integrated operations in deprived communities in the Metropolitan Areas of Lisbon and Porto

Operation code

02/C03-i06.03/2022.P1222

Summary

Assessoria técnica à UTL - Elaboração das memórias descritivas dos projetos, preparação do cronograma financeiro, preenchimento e submissão das candidaturas; - Montagem e implementação de um sistema de monitorização e acompanhamento das operações, conforme descrito na ficha técnica de cada operação; - Avaliação dos resultados das operações. A. Montagem do sistema de monitorização e avaliação - Definição de um quadro global de planeamento das operações, que defina prioridades e confirme a adequação e pertinência das operações face aos indicadores a cumprir. - Conceção e construção de um sistema de monitorização, que integre todas as operações da UTL. - Conceção do sistema de avaliação de resultados e a produção dos respetivos instrumentos B. Apoio na instrução das candidaturas: - Elaboração das memórias descritivas dos projetos, e seu enquadramento á luz das prioridades estratégicas. - Preparação do cronograma financeiro, com base em orçamentos disponibilizados. - Identificação do processo documental e validação da conformidade de todas as peças a incluir nas candidaturas. - Preenchimento de formulários e submissão das candidaturas. C. Acompanhamento e monitorização da execução dos projetos: - Monitorizar o cumprimento de objetivos e resultados das operações, através da analise e tratamento de informação de relatórios de execução de atividades, bem como de ações de verificação in-loco; - Integrar a informação no sistema de monitorização global, nas vertentes física e financeira; - Produzir relatórios de monitorização; - Reunir periodicamente com os coordenadores dos projetos e outras entidades envolvidas. D. Avaliação das operações: - Adequação dos instrumentos de avaliação aos vários tipos de atividade/projeto e objetivos definidos; - Colaboração na aplicação de instrumentos de avaliação aos vários beneficiários - Tratamento dos dados e produção de relatórios de avaliação. - Relatórios de avaliação, por operação. Relatórios de avaliação global intermédios (semestrais). Relatório de avaliação de resultados final

Beneficiaries

Within the scope of the Recovery and Resilience Plan, two types of beneficiaries are responsible for carrying out the projects and using the funding provided. Due to their similar role, the reference to these two types of beneficiaries has been simplified and unified under the term "Beneficiary".
The two types are::
  • Direct Beneficiaries are those whose funding and projects to implement are part of the Recovery and Resilience Plan that has been negotiated and approved by the European Union;
  • Final Beneficiaries are those whose funding and projects to implement are approved following a selection process through Calls for Applications.

Call for applications

As part of the Call for Applications, submissions are requested to select the projects and final beneficiaries to whom funding will be awarded. Specific selection criteria are defined for each call, which must be reflected in the applications submitted and assessed.

The project is appraised on the basis of its compliance with the selection criteria laid down in the calls for applications, and a final score may be awarded, where applicable.

Final evaluation score

3,1
Important note

The components for calculating the assessment score can be found in the selection criteria document mentioned below.

Selection criteria

The funding selection criteria to which this project and its final beneficiary were subject and its score can be found in detail on the Recuperar Portugal platform.

Beneficiaries

Intermediate beneficiaries

Beneficiaries

Procurement

Beneficiaries representing public entities implement their project by signing one or more contracts with suppliers for goods or services through public procurement procedures.

To ensure and provide the utmost transparency in all these contracts, a list of the contracts that were signed under this project is available here, along with the information available on the Base.Gov platform. Please note that, according to the legislation in force at the time the contract was signed, some exceptions do not require the publication of the contracts signed on this platform, and, therefore, no information is available in such cases.

Geographic distribution

201,6 thousand €

Total amount of the project

Where was the money spent

By county

3 counties financed .

  • Maia 88,7 thousand € ,
  • Santo Tirso 66,53 thousand € ,
  • Trofa 46,37 thousand € ,
Source AD&C, EMRP
11.09.2024