PRR Project
Espaço Senso-Relax
Project sheet
Name
Espaço Senso-RelaxTotal project amount
30,94 thousand €Amount paid
0 €Non-refundable funding
30,94 thousand €Loan funding
0 €Start date
01.01.2021Expected end date
31.12.2025Dimension
ResilienceComponent
Social InterventionInvestment
Integrated operations in deprived communities in the Metropolitan Areas of Lisbon and PortoOperation code
02/C03-i06.03/2022.P1212Summary
Para o desenvolvimento deste projeto, o Investimento assenta em 2 tipologias de despesas: máquinas, equipamentos e hardware no montante de 29.386,56€, serviços de consultoria e assistência técnica no valor de 1.550,00€ €, num total de 30.936,56€ nos 3 anos do projeto. Estas despesas de investimento justificam-se pelas ações que estão previstas no projeto. Para levar a cabo a ação 1 - Capacitação dos Profissionais em Terapia Snoezelen, é necessário contratar serviços de consultoria para o desenvolvimento de ações de capacitação dos profissionais na metodologia a implementar, no valor de 1.550,00€. Para o desenvolvimento das ações 2- Criação de 3 Espaços Senso Relax no Hospital S. Sebastião CHEDV e início da terapia junto da população alvo, são necessários vários materiais e equipamentos específicos para a implementação das Salas Snoezelen, tais como: Painel Multifinity Explorer; Painel Sound to Sight Showtime; tapete Via Láctea, entre outros que compõem o orçamento de 28.588,09€ apresentado pela empresa especializada “Sem Barreiras - Material de Reabilitação, Adaptações Específicas e Snoezelen” e para fazer face a este projeto, existem ainda despesas transversais a todas as ações relacionadas com a implementação das atividades, nomeadamente a aquisição de equipamento informático, como computadores portáteis, telemóveis e outros equipamentos técnicos, como configura o orçamento de 798,47€ apresentado pela empresa Worten, que perfazem um valor total de 29.386,56€. Para fazer face a este projeto, existem ainda despesas transversais a todas as ações relacionadas com a implementação das atividades, nomeadamente a aquisição de equipamento informático, como computadores portáteis, telemóveis e outros equipamentos técnicos.
Beneficiaries
The two types are::
- Direct Beneficiaries are those whose funding and projects to implement are part of the Recovery and Resilience Plan that has been negotiated and approved by the European Union;
- Final Beneficiaries are those whose funding and projects to implement are approved following a selection process through Calls for Applications.
Call for applications
As part of the Call for Applications, submissions are requested to select the projects and final beneficiaries to whom funding will be awarded. Specific selection criteria are defined for each call, which must be reflected in the applications submitted and assessed.
The project is appraised on the basis of its compliance with the selection criteria laid down in the calls for applications, and a final score may be awarded, where applicable.
Final evaluation score
The components for calculating the assessment score can be found in the selection criteria document mentioned below.
Selection criteria
Beneficiaries
Intermediate beneficiaries
Procurement
Beneficiaries representing public entities implement their project by signing one or more contracts with suppliers for goods or services through public procurement procedures.
To ensure and provide the utmost transparency in all these contracts, a list of the contracts that were signed under this project is available here, along with the information available on the Base.Gov platform. Please note that, according to the legislation in force at the time the contract was signed, some exceptions do not require the publication of the contracts signed on this platform, and, therefore, no information is available in such cases.
Geographic distribution
30,94 thousand €
Total amount of the project
Where was the money spent
By county
1 county financed .
-
Santa Maria da Feira 30,94 thousand € ,