Jump to main page content
Loading...

Project sheet

Name

Gestão e Dinamização do Plano de Ação da Operação Integrada

Total project amount

259,94 thousand €

Amount paid

125,93 thousand €

Non-refundable funding

259,94 thousand €

Loan funding

0 €

Start date

01.01.2021

Expected end date

31.12.2025

Dimension

Resilience

Component

Social Intervention

Investment

Integrated operations in deprived communities in the Metropolitan Areas of Lisbon and Porto

Operation code

02/C03-i06.03/2022.P1169

Summary

Esta operação corporizar-se-á no conjunto de ações e atividades necessárias para garantir a boa gestão global e transversal do PAOITI AMP Oriental (nas dimensões pelas quais o Município de Paredes é responsável), com os níveis de eficácia e eficiência desejados e exigíveis, incluindo concretamente as seguintes: Ação 1: Envolvimento, mobilização e capacitação de stakeholders (a cargo do Município de Paredes) Esta ação inclui todas as atividades específicas necessárias para garantir que todos os públicos-alvo e stakeholders (grupos desfavorecidos, ONG, IPSS, entidades públicas, empresas, cidadãos, entre outros) são devidamente informados, envolvidos, mobilizados e capacitados para que possam participar de forma aberta e plena em todas as fases e operações do PAOITI e, dessa forma, que sejam maximizados e potenciados todos os contributos relevantes e necessários. Para atingir esse objetivo, serão implementadas as seguintes atividades principais: 1.1. Informação, comunicação e envolvimento dos públicos-alvo, stakeholders e cidadãos 1.2. Ativação, capacitação e animação da rede de suporte ao PAOITI Ação 2: Sistema de planeamento e controlo de gestão do PAOITI (a cargo do Município de Paredes) Esta ação visa garantir a existência e utilização adequada de um sistema integrado de gestão do PAOITI, em todas as dimensões relevantes (técnica, financeira, administrativa, …). Para isso, serão implementadas as seguintes atividades específicas: 2.1. Definição e implementação de um sistema integrado de informação, planeamento e controlo de gestão do PAOITI, incluindo: .2. Preparação e acompanhamento das candidaturas das Operações Individuais do PAOITI Ação 3: Gestão e dinamização operacional (a cargo da APPIS – Associação Paredes Pela Inclusão Social) Esta ação visa garantir a adequada operacionalização, no “dia-a-dia”, das tarefas necessárias para garantir que o PAOITI, como um todo, é devidamente planeado, implementado e acompanhado, nas seguintes dimensões principais: técnica; administrativa; logística; comunicação. Esta operação será realizada em parceria e numa relação de grande proximidade e trabalho conjunto entre os municípios de Paredes e Valongo, no contexto da UTL AMP Oriental. Para garantir a boa implementação desta operação, será necessário realizar os seguintes investimentos principais: - aquisição de serviços externos especializados de apoio, nomeadamente nas áreas de capacitação, planeamento, controlo de gestão e preparação de candidaturas das operações individuais; - aquisição e desenvolvimento de ferramentas tecnológicas de apoio à gestão e comunicação do PAOITI (hardware, software e plataforma digital); - ações de comunicação (online e offline) para promoção e disseminação das atividades e resultados do PAOITI; - contratação de pessoal técnico de apoio à gestão operacional do PAOITI.

Beneficiaries

Within the scope of the Recovery and Resilience Plan, two types of beneficiaries are responsible for carrying out the projects and using the funding provided. Due to their similar role, the reference to these two types of beneficiaries has been simplified and unified under the term "Beneficiary".
The two types are::
  • Direct Beneficiaries are those whose funding and projects to implement are part of the Recovery and Resilience Plan that has been negotiated and approved by the European Union;
  • Final Beneficiaries are those whose funding and projects to implement are approved following a selection process through Calls for Applications.

Call for applications

As part of the Call for Applications, submissions are requested to select the projects and final beneficiaries to whom funding will be awarded. Specific selection criteria are defined for each call, which must be reflected in the applications submitted and assessed.

The project is appraised on the basis of its compliance with the selection criteria laid down in the calls for applications, and a final score may be awarded, where applicable.

Final evaluation score

3,7
Important note

The components for calculating the assessment score can be found in the selection criteria document mentioned below.

Selection criteria

The funding selection criteria to which this project and its final beneficiary were subject and its score can be found in detail on the Recuperar Portugal platform.

Beneficiaries

Intermediate beneficiaries

Beneficiaries

Procurement

Beneficiaries representing public entities implement their project by signing one or more contracts with suppliers for goods or services through public procurement procedures.

To ensure and provide the utmost transparency in all these contracts, a list of the contracts that were signed under this project is available here, along with the information available on the Base.Gov platform. Please note that, according to the legislation in force at the time the contract was signed, some exceptions do not require the publication of the contracts signed on this platform, and, therefore, no information is available in such cases.

Geographic distribution

259,94 thousand €

Total amount of the project

Percentage of the amount already paid for implementing projects

, 48,4 %,

Where was the money spent

By county

1 county financed .

  • Paredes 259,94 thousand € ,
Source AD&C, EMRP
11.09.2024