Information portal on various topics of management of public resources of the Portuguese State

Project sheet

Name

Utilização Universal do Museu do Barro

Total project amount

6,67 thousand €

Amount paid

0 €

Non-refundable funding

6,67 thousand €

Loan funding

0 €

Start date

01.07.2022

Expected end date

30.06.2023

Dimension

Resilience

Component

Social Intervention

Investment

360° Accessibility

Operation code

02/C03-i02/2021.P727

Summary

Zona 1 - Acesso ao edifício.Como já foi referido deverá vir a ser criado um circuito de acesso por rampa de forma adjacente às atuais escadas. O desnível é vencido por um único lance, alcançando este o patamar que leva à porta de acesso. Foi formalizado um corrimão de apoio único que irá dar apoio à rampa por um lado e por outro às escadas onde não existia.Zona 2 – Instalações sanitárias As instalações sanitárias atuais já foram executadas no sentido de responder às necessidades de acessibilidade, vemos que ambas as portas, apresentam uma largura livre de 0,90m, no entanto ambas abrem para o interior da instalação, solução menos favorável. Contudo foi ponderada deixar a porta de acesso para o lavado a abrir para o interior uma vez que o espaço livre superior a 1,20m permitirá a mudança de direção, rotação de 180º, no espaço.Quanto ao lavabo a proposta passa, independentemente de se optar por manter a solução existente do lavatório, com o espírito do tema do museu ou pela colocação de um novo, importa fazer a sua correção em altura (2.9.13 / al2 NTA) de modo a que do piso ao bordo superior do lavatório esta altura não seja superior a 0,80m, com uma tolerância de mais ou menos 0,02m. Teremos ainda que corrigir a profundidade de modo a que esta, a partir do bordo frontal, não inferior a 0,50m (2.9.13 / al3 NTA), para além do cumprimento da largura livre não inferior a 0,70m e uma altura não inferior a 0,65m sob o lavatório.Para uma utilização acessível deste lavabo/lavatório deverá vir a ser substituída a torneira de água fria convencional de parede e rosca por uma de manípulo hospitalar.A porta de entrada para a sanita deverá ser alterada, deixará de ser de abril para o interior e passar a ter um sentido de correr pelo interior. (2.9.20 /NTA)A sanita deverá vir a ser substituída de modo a satisfazer as condições de altura do piso ao rebordo desta com os 0,45m (2.9.4.1 /NTA), e ser recolocada uma vez que propomos que a zona livre para a cadeira de rodas, adjacente à sanita, venha a ter a posição oposta à atual, permitindo uma maior facilidade de movimentos e rotações e que nesta sanita venha a ser feita a inclusão de barras de apoio rebatíveis na vertical.A colocação do espelho fixo sobre o lavatório sem inclinação deverá cumprir o afastamento do piso não superior 0,90m e não ultrapassar 1,80m de altura (2.9.14 / al1 NTA).

Beneficiaries

Within the scope of the Recovery and Resilience Plan, two types of beneficiaries are responsible for carrying out the projects and using the funding provided. Due to their similar role, the reference to these two types of beneficiaries has been simplified and unified under the term "Beneficiary".
The two types are::
  • Direct Beneficiaries are those whose funding and projects to implement are part of the Recovery and Resilience Plan that has been negotiated and approved by the European Union;
  • Final Beneficiaries are those whose funding and projects to implement are approved following a selection process through Calls for Applications.

Call for applications

As part of the Call for Applications, submissions are requested to select the projects and final beneficiaries to whom funding will be awarded. Specific selection criteria are defined for each call, which must be reflected in the applications submitted and assessed.

The project is appraised on the basis of its compliance with the selection criteria laid down in the calls for applications, and a final score may be awarded, where applicable.

Final evaluation score

50,0
Important note

The components for calculating the assessment score can be found in the selection criteria document mentioned below.

Selection criteria

The funding selection criteria to which this project and its final beneficiary were subject and its score can be found in detail on the Recuperar Portugal platform.

Beneficiaries

Intermediate beneficiaries

Beneficiaries

Procurement

Beneficiaries representing public entities implement their project by signing one or more contracts with suppliers for goods or services through public procurement procedures.

To ensure and provide the utmost transparency in all these contracts, a list of the contracts that were signed under this project is available here, along with the information available on the Base.Gov platform. Please note that, according to the legislation in force at the time the contract was signed, some exceptions do not require the publication of the contracts signed on this platform, and, therefore, no information is available in such cases.

Geographic distribution

6,67 thousand €

Total amount of the project

Where was the money spent

By county

1 county financed .

  • Redondo 6,67 thousand € ,
Source EMRP
23.12.2024