Jump to main page content
Loading...

Project sheet

Name

Cadastro da Propriedade Rústica em Castelo de Paiva

Total project amount

36,71 thousand €

Amount paid

0 €

Non-refundable funding

36,71 thousand €

Loan funding

0 €

Start date

Information unavailable

Expected end date

Information unavailable

Dimension

Resilience

Component

Forests

Investment

Land Registry and Land Use Monitoring System

Operation code

01/C08-i02.04/2023.P5298

Summary

O Município de Castelo de Paiva não dispõe de cadastro geométrico da propriedade rústica e tendo iniciado o processo de adesão ao BUPi e com objetivo de implementar o Sistema de Informação Cadastral Simplificado, esta nossa candidatura visa capacitar os serviços municipais de meios técnicos, tecnológicos e de recursos humanos capazes de implementar dispositivos de representação gráfica georreferenciada relativa ao Sistema de Informação Cadastral Simplificado no concelho. Visa também cria condições que permita ao cidadão a identificação dos seus prédios promovendo a partilha de informação entre entidades. A operação visa (a) implementar o cadastro geométrico da propriedade rústica ou cadastro predial em vigor (SINErGIC) com implementação do sistema de informação cadastral simplificado, através de dispositivo de representação gráfica georreferenciada (RGG), relativa ao Sistema de Informação Cadastral Simplificada (SICS) (b) assegurar condições para que os cidadãos identifiquem os seus prédios, por via do sistema de informação cadastral simplificado e do procedimento de representação gráfica georrerenciada, incluindo através de balcão físico. Com a implementação da presente operação pretende-se alcançar os seguintes objetivos estratégicos: . Conhecer a geometria e titularidade da propriedade enquanto fator de desenvolvimento territorial pela importância que a informação cadastral detém na definição e execução de instrumentos de planeamento e gestão do território e de prevenção de riscos, na política fiscal de base territorial, nas políticas de incentivos e de financiamento, nas decisões de localização da atividade económica e nos exercícios de cidadania; . Contribuir para a acessibilidade dos cidadãos e empresas aos erviços públicos e para a transformação das formas e processos de interação com os cidadãos e as empresas ao nível da melhoria da eficiência e eficácia dos serviços prestados; . Incrementar as melhorias na organização e capacidade dos serviços, com reforço de competências e conhecimentos, e melhoria da articulação com outros serviços /departamentos; . Incrementar o processo de simplificação, reengenharia e desmaterialização de processos e aumentar a intensidade de utilização das TIC; . Reforçar a cooperação com outras entidades públicas, a integração de serviços públicos e o contributo para a política nacional para a modernização e capacitação da administração pública.

Beneficiaries

Within the scope of the Recovery and Resilience Plan, two types of beneficiaries are responsible for carrying out the projects and using the funding provided. Due to their similar role, the reference to these two types of beneficiaries has been simplified and unified under the term "Beneficiary".
The two types are::
  • Direct Beneficiaries are those whose funding and projects to implement are part of the Recovery and Resilience Plan that has been negotiated and approved by the European Union;
  • Final Beneficiaries are those whose funding and projects to implement are approved following a selection process through Calls for Applications.

Call for applications

As part of the Call for Applications, submissions are requested to select the projects and final beneficiaries to whom funding will be awarded. Specific selection criteria are defined for each call, which must be reflected in the applications submitted and assessed.

The project is appraised on the basis of its compliance with the selection criteria laid down in the calls for applications, and a final score may be awarded, where applicable.

Final evaluation score

3,2
Important note

The components for calculating the assessment score can be found in the selection criteria document mentioned below.

Selection criteria

The funding selection criteria to which this project and its final beneficiary were subject and its score can be found in detail on the Recuperar Portugal platform.

Beneficiaries

Intermediate beneficiaries

Beneficiaries

Procurement

Beneficiaries representing public entities implement their project by signing one or more contracts with suppliers for goods or services through public procurement procedures.

To ensure and provide the utmost transparency in all these contracts, a list of the contracts that were signed under this project is available here, along with the information available on the Base.Gov platform. Please note that, according to the legislation in force at the time the contract was signed, some exceptions do not require the publication of the contracts signed on this platform, and, therefore, no information is available in such cases.

Geographic distribution

36,71 thousand €

Total amount of the project

Where was the money spent

By county

1 county financed .

  • Castelo de Paiva 36,71 thousand € ,
Source AD&C, EMRP
19.09.2024