Jump to main page content
Loading...

Project sheet

Name

Clube de Ciência Viva na Escola – Pioneiros da Aviação no Conhecimento

Total project amount

10 thousand €

Amount paid

7,2 thousand €

Non-refundable funding

10 thousand €

Loan funding

0 €

Start date

01.01.2021

Expected end date

30.06.2026

Dimension

Resilience

Component

Qualifications and Skills

Investment

CTEAM Youth Incentive

Operation code

01/C06-i04.02/2021.P992

Summary

O Clube de Ciência Viva na Escola – Pioneiros da Aviação no Conhecimento pretende ser um espaço ao serviço da promoção e divulgação da cultura científica, uma casa aberta aos alunos e à comunidade.Aqui todos os alunos poderão “dar o golpe de asa” que lhes permita ir mais além. Poderão desenvolver atividades de complemento ao currículo em estreita e harmoniosa colaboração com os parceiros e toda a comunidade, promovendo o acesso a práticas científicas inovadoras.Assim, são objetivos do Clube de Ciência Viva na Escola – Pioneiros da Aviação no Conhecimento: Realizar atividades de natureza científico – experimental;Promover a aquisição de uma cultura científica;Dinamizar atividades que possibilitem o desenvolvimento das aprendizagens;Aproximar as crianças e jovens da ciência, apresentando uma visão global e integradora da mesma;Sensibilizar para a importância das ciências na interpretação dos fenómenos do dia-a-dia;Estimular a curiosidade;Desenvolver a autonomia;Desenvolver atitudes responsáveis face ao ambiente;Promover o sucesso e melhorar a qualidade do sucesso dos alunos.Incrementar atitudes e comportamentos de diálogo e respeito pelos outros.Estes objetivos vão ao encontro do estabelecido no projeto educativo do Agrupamento. “É desígnio do Agrupamento proporcionar o sucesso educativo a todos os alunos, criando condições de igualdade e oportunidade que possibilitem melhores aprendizagens. Neste quadro, considera-se prioritário concretizar a inclusão, permitindo a todos a realização de aprendizagens significativas e gradualmente mais complexas valorizando o contexto interdisciplinar, o trabalho colaborativo, o desenvolvimento da autonomia e a diversificação de procedimentos e instrumentos de avaliação contribuindo, assim, para o desenvolvimento das competências previstas nas Orientações Curriculares para a Educação Pré-Escolar e no Perfil do Aluno à Saída da Escolaridade Obrigatória.Em relação aos alunos, o AEPAP assume o compromisso de os preparar para:a) investigar o mundo para além do seu ambiente imediato, abarcando problemas significativos e realizando pesquisas organizadas e apropriadas à sua idade, desenvolvendo o pensamento crítico e a capacidade de resolução de problemas;b) reconhecer perspetivas, dos outros e próprias, articulando e explicando essas perspetivas, com respeito e sensibilidade e desenvolvendo competências de colaboração;c) comunicar ideias eficazmente com diversos públicos e em diferentes cenários, superando barreiras geográficas, linguísticas, ideológicas e culturais;d) ser proativo, posicionando-se como participante reflexivo no mundo, desenvolvendo a criatividade e a inovação.”Projeto educativo 2019-2022 AEPAP

Beneficiaries

Within the scope of the Recovery and Resilience Plan, two types of beneficiaries are responsible for carrying out the projects and using the funding provided. Due to their similar role, the reference to these two types of beneficiaries has been simplified and unified under the term "Beneficiary".
The two types are::
  • Direct Beneficiaries are those whose funding and projects to implement are part of the Recovery and Resilience Plan that has been negotiated and approved by the European Union;
  • Final Beneficiaries are those whose funding and projects to implement are approved following a selection process through Calls for Applications.

Call for applications

As part of the Call for Applications, submissions are requested to select the projects and final beneficiaries to whom funding will be awarded. Specific selection criteria are defined for each call, which must be reflected in the applications submitted and assessed.

The project is appraised on the basis of its compliance with the selection criteria laid down in the calls for applications, and a final score may be awarded, where applicable.

Final evaluation score

7,6
Important note

The components for calculating the assessment score can be found in the selection criteria document mentioned below.

Selection criteria

The funding selection criteria to which this project and its final beneficiary were subject and its score can be found in detail on the Recuperar Portugal platform.

Beneficiaries

Intermediate beneficiaries

Beneficiaries

Procurement

Beneficiaries representing public entities implement their project by signing one or more contracts with suppliers for goods or services through public procurement procedures.

To ensure and provide the utmost transparency in all these contracts, a list of the contracts that were signed under this project is available here, along with the information available on the Base.Gov platform. Please note that, according to the legislation in force at the time the contract was signed, some exceptions do not require the publication of the contracts signed on this platform, and, therefore, no information is available in such cases.

Geographic distribution

10 thousand €

Total amount of the project

Percentage of the amount already paid for implementing projects

, 72 %,

Where was the money spent

By county

1 county financed .

  • Amadora 10 thousand € ,
Source AD&C, EMRP
11.09.2024