Jump to main page content
Loading...

Project sheet

Name

Ciência Viva!

Total project amount

10 thousand €

Amount paid

7,15 thousand €

Non-refundable funding

10 thousand €

Loan funding

0 €

Start date

01.01.2021

Expected end date

30.06.2026

Dimension

Resilience

Component

Qualifications and Skills

Investment

CTEAM Youth Incentive

Operation code

01/C06-i04.02/2021.P802

Summary

A nossa Escola é formada por professores com formação diferente e em níveis de ensino de ensino também diferentes. Assim, as nossas experiências atravessam vários níveis desde o Pré-escolar ao 2º ciclo do ensino Básico. Esta diversidade de saberes trouxe-nos a capacidade para definirmos um projeto ambicioso, mas que conseguiremos conduzir a bom porto. Vai sendo tempo de rompermos com o determinismo, ideias vistas e páginas de manuais que se repetem. Neste contextos, muitos dos alunos desmotivam-se e pouco contribui para o desenvolvimento do conhecimento científico: capacidade questionar, definir hipóteses, resolver problemas e comunicar.Para que este projeto fosse bem aceite pelos professores, elementos essenciais para sua plena realização, definimos estratégias em que os professores reconhecessem as suas vivências. Porque o processo de ensino-aprendizagem é forçosamente um processo de confiança.No perfil do Aluno à Saída da Escolaridade Básica, são referidas várias áreas de competência: informação e comunicação, raciocínio e resolução de problemas e saber científico técnico e tecnológico.Por outro lado, estão definidas finalidades para o Ensino da Matemática que fazem referência à Modelação Matemática e vão naturalmente ao encontro das definidas para as Ciências Naturais. Assim, querermos escapar a um Projeto dirigido apenas para as disciplinas de Ciências Naturais e de Matemática, pois pretendemos que este seja capaz de ampliar o capital científico e cultural dos alunos. Pelo que, fazemos a proposta de atividades interdisciplinares, tendo em conta o Decreto-Lei n.º 55/2018, que preconiza a Autonomia e Flexibilidade Curricular.Acreditamos que todos os alunos devem poder atingir o sucesso escolar, preconizado pelo desenvolvimento máximo as suas competências. Mas também acreditamos na exigência, na equidade e na inovação. As diversas propostas, desde o espaço para o CCVnE às atividades definidas, refletem estes valores e também são correspondentes aos do Perfil do Aluno à Saída do Ensino Básico.Reforçamos que o design desta Candidatura parte da identificação dos pontos fracos do Agrupamento de Escolas de Parede, referidos na Introdução do Plano de Ação; tendo em conta também os seus pontos fortes – a estrutura e a cultura da Escola; os diplomas legais - Perfil do Aluno à Saída da Escolaridade Obrigatória, Aprendizagens Essenciais, por exemplo. Perante esta trilogia, procurámos parceiros informais e formais que pudessem corresponder ao Projeto: Ciência. Viva!,

Beneficiaries

Within the scope of the Recovery and Resilience Plan, two types of beneficiaries are responsible for carrying out the projects and using the funding provided. Due to their similar role, the reference to these two types of beneficiaries has been simplified and unified under the term "Beneficiary".
The two types are::
  • Direct Beneficiaries are those whose funding and projects to implement are part of the Recovery and Resilience Plan that has been negotiated and approved by the European Union;
  • Final Beneficiaries are those whose funding and projects to implement are approved following a selection process through Calls for Applications.

Call for applications

As part of the Call for Applications, submissions are requested to select the projects and final beneficiaries to whom funding will be awarded. Specific selection criteria are defined for each call, which must be reflected in the applications submitted and assessed.

The project is appraised on the basis of its compliance with the selection criteria laid down in the calls for applications, and a final score may be awarded, where applicable.

Final evaluation score

6,5
Important note

The components for calculating the assessment score can be found in the selection criteria document mentioned below.

Selection criteria

The funding selection criteria to which this project and its final beneficiary were subject and its score can be found in detail on the Recuperar Portugal platform.

Beneficiaries

Intermediate beneficiaries

Beneficiaries

Procurement

Beneficiaries representing public entities implement their project by signing one or more contracts with suppliers for goods or services through public procurement procedures.

To ensure and provide the utmost transparency in all these contracts, a list of the contracts that were signed under this project is available here, along with the information available on the Base.Gov platform. Please note that, according to the legislation in force at the time the contract was signed, some exceptions do not require the publication of the contracts signed on this platform, and, therefore, no information is available in such cases.

Geographic distribution

10 thousand €

Total amount of the project

Percentage of the amount already paid for implementing projects

, 71,5 %,

Where was the money spent

By county

1 county financed .

  • Cascais 10 thousand € ,
Source AD&C, EMRP
11.09.2024