Information portal on various topics of management of public resources of the Portuguese State

Project sheet

Name

cte informática

Total project amount

714,95 thousand €

Amount paid

214,48 thousand €

Non-refundable funding

714,95 thousand €

Loan funding

0 €

Start date

01.10.2023

Expected end date

30.09.2025

Dimension

Resilience

Component

Qualifications and Skills

Investment

Modernising education and vocational training services and establishments

Operation code

01/C06-i01.01/2022.P4230

Summary

Os CTE Himalaya resultam de uma forte vontade em dar asas à capacidade criativa e à experiência técnica acumulada dos recursos humanos do AEV, avaliável pelos resultados alcançados, e à resiliência das equipas pedagógicas e estruturas intermédias que têm sido inexcedíveis nos contributos para que o patamar de qualidade do ensino e formação profissional do AEV ganhasse a visibilidade que faz do AEV uma referência. Na verdade, as escolas que deram origem ao AEV desenvolvem formação de âmbito profissional há mais de duas décadas, desde os cursos financiados pelo PRODEP, depois POPH (que abrangeu as 9 turmas de cursos EFA para adultos e os CEF) e ultimamente o POCH. No caso concreto desta candidatura ao CTE Himalaya - Energias Renováveis, as razões são sólidas: somos a escola na CIM Alto Minho que volta a oferecer um CP na área (suspenso após a SANQ dar suporte à elegibilidade de ações financiadas).Para além disso, na área técnica, dispomos de um corpo de docentes e técnicos qualificados e especializados e de uma bolsa de técnicos superiores, reforçada com a parcerias com o IPH, o CiTin e a InCubo. Acresce ainda o facto de o AEV dispor de infraestruturas físicas recentes e modernas (o Município investiu 6 424 884,58 €), sem necessidades de intervenção para acolher os CTE (Bloco III – Bloco das oficinas construído para dar resposta às necessidades de alargar a oferta), nas áreas da Eletrónica, da Mecatrónica, da Indústria 5.0, da Informática e das Energias Renováveis (visitadas por Sua Excia. o Presidente da República) e do conhecimento da tutela. O upgrade aos equipamentos tecnológicos permitirá a operacionalização das ações previstas nos protocolos celebrados com o Ensino Superior e Centros de Transferência de Conhecimento (UM; IPVC; IPP; IPCA; IPB; IPCB; IPH; ALGORITMI; CEB; CiTin; CCV-AV; In.Cubo), a que se juntaram os celebrados com empresas de referência nacional e internacional (DST Solar e ENERCON), a autarquia e as 9 escolas parceiras. Realce especial para as necessidades sinalizadas pelo tecido empresarial e industrial da região na área do CTE Himalaya – Energias Renováveis plasmadas nos documentos estratégicos da CIM .Por isso, esta candidatura enquadra-se nos objetivos e prioridades contidos no aviso de abertura e foca-se particularmente na melhoria de equipamento e algum mobiliário necessários à implementação de soluções de modernização e melhoria, projetando o futuro da formação na área. Visa assim contribuir para o cumprimento dos objetivos que constam do aviso deste concurso, tais como:- Reequipar e robustecer a infraestrutura tecnológica do ensino profissional, através da modernização de equipamentos, amplificando a capacidade já instalada;- Reforçar a atratividade das formações de nível secundário de dupla certificação em domínios de especialização que requerem mão-de-obra muito qualificada e se inserem num processo de mutação tecnológica acelerada pelos desafios da transição climática e da transição digital, nomeadamente na ár

Beneficiaries

Within the scope of the Recovery and Resilience Plan, two types of beneficiaries are responsible for carrying out the projects and using the funding provided. Due to their similar role, the reference to these two types of beneficiaries has been simplified and unified under the term "Beneficiary".
The two types are::
  • Direct Beneficiaries are those whose funding and projects to implement are part of the Recovery and Resilience Plan that has been negotiated and approved by the European Union;
  • Final Beneficiaries are those whose funding and projects to implement are approved following a selection process through Calls for Applications.

Call for applications

As part of the Call for Applications, submissions are requested to select the projects and final beneficiaries to whom funding will be awarded. Specific selection criteria are defined for each call, which must be reflected in the applications submitted and assessed.

The project is appraised on the basis of its compliance with the selection criteria laid down in the calls for applications, and a final score may be awarded, where applicable.

Final evaluation score

82,0
Important note

The components for calculating the assessment score can be found in the selection criteria document mentioned below.

Selection criteria

The funding selection criteria to which this project and its final beneficiary were subject and its score can be found in detail on the Recuperar Portugal platform.

Beneficiaries

Intermediate beneficiaries

Beneficiaries

Procurement

Beneficiaries representing public entities implement their project by signing one or more contracts with suppliers for goods or services through public procurement procedures.

To ensure and provide the utmost transparency in all these contracts, a list of the contracts that were signed under this project is available here, along with the information available on the Base.Gov platform. Please note that, according to the legislation in force at the time the contract was signed, some exceptions do not require the publication of the contracts signed on this platform, and, therefore, no information is available in such cases.

Geographic distribution

714,95 thousand €

Total amount of the project

Percentage of the amount already paid for implementing projects

, 30 %,

Where was the money spent

By county

1 county financed .

  • Arcos de Valdevez 714,95 thousand € ,
Source EMRP
23.12.2024