Information portal on various topics of management of public resources of the Portuguese State

Project sheet

Name

Centro Tecnológico Especializado de Hotelaria e Turismo

Total project amount

1,61 million €

Amount paid

805,19 thousand €

Non-refundable funding

1,61 million €

Loan funding

0 €

Start date

01.10.2023

Expected end date

31.12.2025

Dimension

Resilience

Component

Qualifications and Skills

Investment

Modernising education and vocational training services and establishments

Operation code

01/C06-i01.01/2022.P4000

Summary

A EPHTL pretende criar um CTE industrial, especializado em Turismo, Restauração e Receção, no qual serão lecionados os cursos Técnico de Cozinha/Pastelaria, Técnico de Restaurante/Bar, Técnico de Turismo e Técnico de Receção, estimando-se abranger 5 turmas com 24 alunos por turma, por ano. A relevância da área de formação e cursos assenta num conjunto de fatores: estratégias europeias, nacionais, regionais e setoriais; SANQ; IEFP; diagnósticos de necessidades das empresas; e “Know-How” da EPHTL. Pretende-se desenvolver os métodos pedagógicos com foco na transição digital, modernização da experiência de ensino com ênfase na inovação tecnológica e na redução do impacto ambiental. A implementação de um ensino disruptivo, informatizado, ambientalmente sustentável e inclusivo, será assegurado por elementos do quadro da EPHTL, com elevada experiência e assentará na forte articulação com escolas, universidades, administração local e empresas, dotando os alunos com conhecimentos técnicos, alinhados com as tendências atuais do sector de hotelaria e turismo. Para tal, prevê-se investimentos para a adaptação de infraestruturas e aquisição de equipamentos que decorrerão entre 2023 e 2025. O CTE ocupará um espaço com cerca de 1500 m2, do qual a Escola é proprietária, que será adaptado por forma a criar um espaço multifuncional e com laboratórios técnicos, altamente direcionados para práticas simuladas. O CTE será agregado em 2 segmentos de especialidade, nos quais as áreas foram articuladas para garantir a complementaridade de recursos e equipamentos, eficiência de funcionamento, redução do consumo energético e de matérias-primas, acessibilidade e maximização da experiência de aprendizagem através da seguinte estrutura: • HUB de Restauração: 1 Cozinha Pedagógica; 1 Restaurante Pedagógico; 1 Laboratório Teórico-prático de Restauração; 1 Laboratório Conceptual de Cozinha; 1 Laboratório Técnico de Informática / TIC; infraestruturas de apoio – 2 Vestiários e 3 Economatos. • HUB de Turismo e Receção: 1 Laboratório de Turismo; 1 Laboratório de Receção; 1 Laboratório Técnico de Informática / TIC; 1 Laboratório de Investigação e Desenvolvimento. Os equipamentos a adquirir foram selecionados com base: na complementaridade do equipamento existente; adequação às UFCD; eficiência energética; redução do consumo de matérias-primas; segurança e baixo risco; durabilidade; respeito pelo princípio DNSH; e inovação do mercado, por forma a assegurar o melhor acompanhamento das tendências do setor.

Beneficiaries

Within the scope of the Recovery and Resilience Plan, two types of beneficiaries are responsible for carrying out the projects and using the funding provided. Due to their similar role, the reference to these two types of beneficiaries has been simplified and unified under the term "Beneficiary".
The two types are::
  • Direct Beneficiaries are those whose funding and projects to implement are part of the Recovery and Resilience Plan that has been negotiated and approved by the European Union;
  • Final Beneficiaries are those whose funding and projects to implement are approved following a selection process through Calls for Applications.

Call for applications

As part of the Call for Applications, submissions are requested to select the projects and final beneficiaries to whom funding will be awarded. Specific selection criteria are defined for each call, which must be reflected in the applications submitted and assessed.

The project is appraised on the basis of its compliance with the selection criteria laid down in the calls for applications, and a final score may be awarded, where applicable.

Final evaluation score

78,5
Important note

The components for calculating the assessment score can be found in the selection criteria document mentioned below.

Selection criteria

The funding selection criteria to which this project and its final beneficiary were subject and its score can be found in detail on the Recuperar Portugal platform.

Beneficiaries

Intermediate beneficiaries

Beneficiaries

Procurement

Beneficiaries representing public entities implement their project by signing one or more contracts with suppliers for goods or services through public procurement procedures.

To ensure and provide the utmost transparency in all these contracts, a list of the contracts that were signed under this project is available here, along with the information available on the Base.Gov platform. Please note that, according to the legislation in force at the time the contract was signed, some exceptions do not require the publication of the contracts signed on this platform, and, therefore, no information is available in such cases.

Geographic distribution

1,61 million €

Total amount of the project

Percentage of the amount already paid for implementing projects

, 50 %,

Where was the money spent

By county

1 county financed .

  • Lisboa 1,61 million € ,
Source EMRP
19.12.2024